Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

AI savjetnik za digitalnu transformaciju

Svrha digitalne transformacije je unapređenje infrastrukture i procesa što vodi do povećanja zadovoljstva studenata, nastavnog i nenastavnog osoblja, veće mobilnosti, šire dostupnosti kvalitetnih studijskih programa i bolje pozicije visokog učilišta u lokalnim i globalnim okvirima. Digitalno zrelo visoko učilište je ono koje je sustavno digitaliziralo svoje procese, čiji studenti i zaposlenici kompetentno, samopouzdano, na odgovoran i siguran način koriste digitalnu tehnologiju i koje je spremno i dalje usvajati inovativne tehnologije kako bi se prilagođavalo novim potrebama za obrazovanjem. Model digitalne zrelosti nam je potreban za zajedničko razumijevanje i usmjeravanje digitalne transformacije visokog učilišta te za razvoj svjesnosti o mogućnostima digitalnih tehnologija. Koristimo ga kao smjer za provedbu digitalne transformacije i postizanje zrelosti pri čemu osvješćujemo sve dionike o značaju i budućnosti digitalnih tehnologija. model se može iskoristiti kao pomoć u strateškom planiranju i primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju. Model digitalne zrelosti visokih učilišta i pripadajući alat za samovrednovanje razvija se u sklopu CARNET-ovog projekta e-Sveučilišta i trebao bi osigurati digitalnu zrelost kao uslugu (Digital Maturity as a Service - DMaaS). Integracijom umjetne inteligencije u DMaaS unaprijedio bi se model digitalne zrelosti na način da se visokim učilištima daju konkretniji i na dokazima utemeljeni savjeti i preporuke za njihovu digitalnu transformaciju. Savjeti će biti usmjereni, kroz neku od tehnika finog podešavanja LLM-ova, prvenstveno prema modelu digitalne zrelosti, ali i relevantnim strateškim i zakonodavnim okvirima i mjerama RH i EU. Za podešavanje modela koriste se i primjeri dobre prakse digitalnih transformacija visokih učilišta te preporuke raznim mjerodavnih ustanova iz područja modela digitalne zrelosti.

Albert Novak
CARNET
Croatia