Tri, dva, jedan: akcija! Korištenje AV studija za medicinsku edukaciju i podizanje zdravstvenepismenosti na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
Za unapređenje kvalitete nastave Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (MEF) već godinama koristi različite oblike video materijala, uključujući snimke predavanja, demonstracije medicinskih postupaka i interaktivne video prezentacije. Primjena tehnologija u obrazovnom procesu potaknula je promjene u pedagoškom pristupu, a suvremene metode poučavanja postavile su studente u središte obrazovnog procesa. Jedna od ključnih inovacija je metoda obrnute učionice. Ovaj pristup omogućava studentima da unaprijed pregledaju snimljene nastavne materijale, a vizualni i praktični prikazi olakšavaju usvajanje složenih medicinskih koncepata. Na nastavi se potom naglasak stavlja na raspravu i praktičnu primjenu znanja. Takav pristup potiče kritičko razmišljanje, interakciju i razvoj vještina rješavanja problema. Zahvaljujući pozitivnim rezultatima, metoda obrnute učionice postala je važan dio nove strategije obrazovanja MEF-a. Kroz Pilot projekt e-Sveučilišta fakultet je dobio novi studio za snimanje opremljen naprednom tehnologijom za produkciju visokokvalitetnih edukativnih materijala. Studio omogućava izradu različitih sadržaja, poput video predavanja, podkasta/vodkasta te demonstracije uzimanja anamneze i kliničkog pregleda, što je značajno povećalo broj proizvedenih edukativnih sadržaja i unaprijedilo tradicionalnu nastavu. Odabrane sadržaji pohranit će se u otvorenom digitalnom repozitoriju DrMed, koji okuplja produkciju nastavnika i studenata MEF-a. Studio se koristi i za projekt MedBuster, gdje se u suradnji sa studentima snimaju podcasti, video predavanja i intervjui sa stručnjacima iz različitih područja medicine. Cilj projekta je jačanje društvene odgovornosti i podizanje razine zdravstvene pismenosti javnosti pružanjem prilagođenih stručnih informacija o zdravstvenim temama. Dugogodišnji projekt TeaTime također donosi razgovore o aktualnim temama iz medicine i javnog zdravstva. U izlaganju će se predstaviti i povratne informacije o utjecaju obrnute učionice na učenje i akademski uspjeh studenata, te kroz konkretne primjere iz prakse prikazati kako novi studio podržava i unapređuje obrazovni proces. Cilj je izlaganja ponuditi praktične smjernice i potaknuti raspravu o daljnjoj integraciji naprednih tehnologija u medicinsku edukaciju, s posebnim naglaskom na održivost i kontinuirano poboljšanje kvalitete obrazovanja korištenjem digitalnih alata.