Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

File(s)
Prezentacija

pdf
1.4MB

ChatGPT - virtualni pomoćnik u akademskom učenju: studentsko mišljenje o činiteljima namjere kontinuiranog korištenja

U ovom izlaganju izložit će se rezultati provedenog istraživanja namjere kontinuiranog korištenja ChatGPT za akademsko učenje osnovano na mišljenju studenata (N=45) sa više sastavnica Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Rezultati istraživanja pokazuju da u najvećem udjelu ispitanici koriste ChatGPT za objašnjavanje zadataka i vježbi s predavanja (57.4%), pronalaženje dodatnih izvora i materijala za učenje (48.9%) te njih 40.4% za razvoj kreativnih ideja i za pripreme za ispite (simulacije pitanja i odgovora). Zanimljivo je da samo 21.3.% ispitanika se slaže kako primjena ChatGPT u procesu učenja potiče njihovu inovativnost, motivaciju za učenje (17%) te kritičko promišljanje (8.5%). Nešto manje od polovine ispitanika, njih 42.5%, podršku nastavnika za njihovo korištenje ChatGPT u akademskom učenju smatra važnom, dok njih 34% bilo je neodlučno. Svoju vještinu rada s ChatGPT ispitanici su u prosjeku samoprocijenili ocjenom dobar (3). Svi ispitanici su u prosjeku (M=3.84, SD= 0.93) iskazali namjeru za korištenjem ChatGPT za pomoć u akademskom učenju u budućnosti. Osnovano na pokazateljima Spearmanove korelacije odabranih činitelja i kontinuirane namjere korištenja može se zaključiti da je u procesu usvajanja ChatGPT za podršku u akademskom učenju od iznimne važnosti mišljenje studenata o relevantnosti upotrebe ovog alata za njihov studij, o korisnosti istoga za postizanje boljeg akademskog uspjeha i podizanje kvalitete studiranja, zatim o mjeri u kojoj nastavnici, druge kolege i vodstvo iz njihova okruženja podržavaju korištenje ChatGPT. Nadalje, važno je da studenti imaju povjerenja u rad ChatGPT da će izvršiti tražene zadatke na pouzdan, siguran i etičan način. Posebno je zanimljiva uočena umjerena pozitivna statistički značajna povezanost namjere upotrebe ChatGPT sa studentskom percepcijom zabave i užitke rada s ChatGPT koja bi mogla pomoći studentima da kroz zabavu i interakciju bolje razumiju i zapamte gradivo. Otkrića u ovoj studiji se ne mogu generalizirati, no mogu biti od pomoći znanstvenicima i praktičarima.

Snježana Babić
Fakultet informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Croatia

Darko Etinger
Fakultet informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Croatia